Przepracowany przedsiębiorca, który sam pilnuje swoich spraw jest modelem działalności biznesowej, który odchodzi już do przeszłości.
Ale jak skutecznie, a zarazem wydajnie prowadzić swoje sprawy? Co jeżeli mam świadomość, że ktoś wykonuje daną usługę lepiej ode mnie ? Odpowiedź na te pytania jest całkiem prosta, wystarczy żebyśmy oddali komuś „to coś” z czym sobie po prostu nie radzimy w naszej działalności gospodarczej. Na tym właśnie polega outsourcing.
-
PRZEŁAMUJEMY SCHEMATY czyli drogo, szaro, nudno i kompletnie bez sensu.
Wiele osób obecnie woli być „panem swoich spraw”. Szybko możemy postawić sobie pytanie, a co jeżeli forma w której zlecimy komuś usługę zaoszczędzi nam bezsensownie przepracowanych i niewykorzystanych godzin w pracy? Chyba każdy ma swój idealny pomysł na spędzenie wolnego czasu. Zaoszczędzone chwile mogą przyczynić się do dalszego rozwoju firmy, ale czasami to po prostu doskonały sposób na wyciszenie się w „domowych progach”. Tą perspektywę właśnie rozciąga outsourcing, czyli wykorzystanie zewnętrznych zasobów celem wparcia naszego biznesu.
2. PODMIOT ZEWNĘTRZNY, a nowy pracownik.
To kolejny problem o którym warto tu wspomnieć. Najlepiej postawmy się w roli pracodawcy dobrze prosperującej działalności gospodarczej. Nowe zatrudnienie to nowe koszty związane z szeregiem obowiązków odnośnie prawidłowego funkcjonowania nowej osoby w firmie. Jako szef musimy wykreować nowemu pracownikowi „warsztat pracy”. Czyli znajdujemy się w sytuacji, kiedy tak naprawdę to my sami wykonujemy czynności za nową osobę. Ponadto musimy pracownika przeszkolić, zbudować mu stanowisko pracy, co niejednokrotnie wiąże się z zakupem nowego sprzętu i wyposażenia. Ponadto nowy pracownik to koszty kadrowe, a także problemy związane ze zwolnieniami, urlopami, czy zastępstwem.
A co jeżeli jest ktoś kto ma doświadczenie w danym sektorze i co ważniejsze wykona daną usługę taniej ? Z całą pewnością mało który pracodawca stojąc przed wyborem pewnie zrealizowanej usługi, zdecyduje się na nowe zatrudnienie. To właśnie dziwnie brzmiący „ outsourcing” wygeneruje oszczędność, a tym samym zredukuje problemy z którymi musielibyśmy się zmierzyć.
Pamiętajmy, że przy zleceniu usługi podmiotowi zewnętrznemu przedsiębiorca jest najważniejszy. To on dyktuje warunki współpracy. To właśnie jemu podmiot zewnętrzny będzie zdawał raport z wykonywanych działań. Jednak w przeciwieństwie do nowo zatrudnionej osoby firma nie będzie nie zadawać zbędnych pytań, oraz dzięki posiadanego doświadczenia doprowadzi sprawy przedsiębiorcy do końca.
- PROBLEMATYCZNY DŁUŻNIK
To z całą pewnością jeden z „koszmarów działalności gospodarczej”. W rzeczywistości natomiast nie ma firm, które na co dzień nie miałyby problemów z nieuregulowanymi terminowo fakturami, masą pism z upomnieniami nieuczciwych dłużników, czy kilkunastu zmarnowanych godzin z powodu braku rozwiązania na to jak skutecznie wyegzekwować swoją wierzytelność. Rozwiązaniem tych problemów staje się współcześnie „outsourcing”. Po co prowadzić masę bezskutecznych czynności w celu odzyskania należności, jeżeli profesjonaliści mogą skutecznie rozwiązać nam ten szereg problemów. Wyniesie nas to zdecydowanie taniej niż duża ilość zbędnych, pracochłonnych czynności. Obsługa zewnętrzna podniesie wydajność i jakość pracy firmy. Stworzy możliwość rozwoju w szeroko pojętym zakresie. A przede wszystkim zaoszczędzi przedsiębiorcy „bólu głowy” z nieuczciwym dłużnikiem.